Forradalom és szabadságharc

2014.03.16 18:00

Országszerte sok megemlékezést tartottak tegnap az 1848-49-es magyar forradalom és szabadságharc évfordulója alkalmából. Én is részt vettem az egyiken. Budapesten a megújult Kossuth téren voltam először, amíg ünnepélyesen felvonták a nemzeti lobogót. Ezután a március 15-i ünnepség a Múzeumkertben folytatódott, ahol Orbán Viktor miniszterelnök mondott ünnepi beszédet. Számomra idén azért volt különlegesebb a megemlékezés, mert már tanultunk az iskolában a forradalomról, és így sokkal nagyobb háttértudással rendelkezem, mint eddig. Megható volt több ezer magyar emberrel együtt részt venni ezen az ünnepen, hogy megemlékezzünk történelmünk egyik nagy eseményéről. Még azt emelném ki, hogy több mint ezer lengyel hallgatta meg Orbán Viktor beszédét. Nekem a legszebb élményem a tegnapi napról az marad, hogy egy mellettem álló külföldi házaspár úgy állta végig vigyázban a Himnuszt, hogy már a kabátjukra volt tűzve a frissen vásárolt kokárdájuk.

 

Polgár Viktória (11. A)