Henrik Ibsen: Peer Gynt

2013.03.10 17:41

Henrik Ibsen: Peer Gynt

Ezen az előadáson nem a már ismert FLESS kereteiben vettünk részt, hanem a kíváncsiságtól hajtva magunk kerekedtünk fel. Előre megjegyzem, hogy mindenképp megérte.
Ibsen drámája egyáltalán nem egyszerű, az egész darab álom és valóság keveredése rengeteg csavarral és hihetetlen helyzetekkel. A történetről röviden csak annyit, hogy a főszerepben a mihaszna Peer Gynt áll, aki kitalált történeteivel színesíti a környezete mindennapjait, mígnem egyik nap „véletlenül” megszöktet egy menyasszonyt és innen az élete (vagy álma?) teljesen felfordul. Talán nem veszem el senki kedvét a darabtól, ha elmondom, hogy az első pillanatban nem sokat értettem a műből. Ez más esetben biztos nagyon zavaró lett volna, de a fantasztikus rendezésbe, az izgalmakba, a díszletbe és a színészek csodálatos játékába abszolút bele lehetett feledkezni. Így csak akkor gondolkodtam el újra azon, hogy tulajdonképpen nem tudom, hogy mi is történt a színpadon, amikor már jöttünk ki a teremből a bő 3 órás előadás végeztével. Hatalmas szerencsénknek köszönhetően azonban pont ez után az előadás után tartottak közönségtalálkozót, amelynek keretében bárki kérdezhetett a színészektől a darab kapcsán. Az egy órás beszélgetés során szinte felvilágosodtam, és rengeteg segítséget kaptam a mű megértéséhez. Így pedig, hogy már teljes egészében értem a színpadon látottakat, kijelenthetem, hogy mindenképp megérte megnézni ezt a darabot.
Nagyon remélem, hogy vettem el senki kedvét azzal, hogy azt mondtam, az elején nem értettem teljesen. Talán nem is kell. Bátran ajánlom a 9. osztálytól bárkinek, aki egy színdarabban nemcsak a könnyed kikapcsolódást, hanem a komolyabb mondanivalót is keresi.
(Varga Borbála 10. A.)