Pannonia Fesztivál

2013.03.04 22:27

Nyilván sokan szerettek fesztiválra járni. Én is ilyen vagyok. De a „nagy” fesztiválokra sosem tudtam kijutni (Sziget, Balaton Sound, stb.), mert a jegyek nagyon drágák voltak. Egyszer mindenképpen ki szeretnék menni, mert az életre szóló élmény lenne. Ez még a jövő zenéje. Ez a cikkem viszont a Pannonia Fesztiválról szól, amin tavaly májusban voltam, és idén is leszek. A bérlet a négy napra össze-vissza 7500 Ft, ezért bevallom, kicsit féltem, mert azt gondoltam, biztos csak a népség „legalja” megy el, de végül is elmentem négy barátommal kocsival, és nagyon is megérte.
            A fesztivál Szántód közelében, Szántódpusztán van. A helyszín nem nagy, de elfér rajta minden, ami kell. Igazából a helyválasztással egy baj van, hogy épp két város között van, így csak gyalog vagy kocsival (de ki megy fesztiválra kocsival?) vagy a Pafe busszal (egy út 800 Ft, ami elég drága a távhoz képest) lehet odajutni. Ezen a fesztiválon legfőképpen magyar előadók szerepelnek, de külföldi előadó is szokott lenni. Tavaly például Flo Rida-ra tombolhattak a résztvevők. A fesztiválon a magyar előadók közül viszont jó nagy választékot kapunk, legyen szó akár rockról, popról, reggae-ről, metálról vagy rapről. A jazz és az egyéb klasszikus vagy az elektronikus zene kedvelőinek viszont más fesztivált ajánlok.
            Érdemes úgy menni, hogy a társaságból valakinek van a közelben nyaralója. A fesztivál területén kempingezni is lehet, de azt talán inkább a bevállalósaknak ajánlom. A mi szállásunk Zamárdiban volt, az egyik barátom nyaralójában laktunk. Esténként mindig hatkor indultunk a fesztivál helyszínére. Zamárdiból sokkal messzebb van a helyszín, mint Szántódról, ezért mi vonatra szálltunk és mentünk vele egy megállót. Egyszer próbáltuk meg gyalog, de az út kb. egy óra, és visszafelé reggel hatkor picit „bekámkásodva” egy kis eltévedéssel 2-3 óra. Miután leszálltunk a vonatról, onnan kb. fél óra séta, és már ott is voltunk. Miután megkaptuk a jegyünket, ki kellett váltani a fesztiválkártyánkat. Ez egy olyan kártya, ami a zsebtolvajok ellen véd. Erre a kártyára rá tudod tölteni az éjszakára szánt készpénzedet, erre a célra vannak kijelölt kasszák. Mi nem nagyon kajáltunk benn a fesztiválon, de persze erre is van lehetőség. Lángosos, pecsenyéző, stb. Egy sajtos-tejfölös lángos 800 Ft volt.
            A hangulat a fesztiválon iszonyat király volt, a hangosítás remek (még a sátrakban is). A veled együtt tomboló emberek nagyon rendesek, én egyszer sem éreztem félelmet az engem körül vevő emberek miatt. A koncertek kb. hajnali 3-4-ig tartanak. Mi általában reggel hatkor jöttünk haza, vagy vonattal, vagy gyalog. Egyszer lekéstük a vonatot, és taxiba kellett ülnünk, ami nem volt olcsó, de egyszer megérdemel ennyit az ember. Mivel ilyen későn értünk haza, így délután háromkor keltünk. Így csak egyszer „regebvacs”-oztunk és már készültünk is a következő estére Ez a három nap nekünk mindennel együtt kijött 12000 Ft-ból, plusz természetesen költőpénz. Ha szeretnél a haverjaiddal egy nagyon jót, olcsón, de mégis „igényesen” bulizni, akkor a Pannonia Fesztiválon a helyed!
hivatalos oldal: https://fesztivalok.varosom.hu/programok/fesztivalok/Pannonia-Fesztival-PAFE-1.html